Betűméret:  kicsi   közepes   nagy                                    

 

AKTUÁLIS HÍREK
 

Hulladékszállítás


2018-02-23

MEGHÍVÓ

Képviselő-testület
2018. március 1., csütörtök 18 óra 00 perckor
rendes ülést tart, amelyre ezúton tisztelettel meghívom.

Az ülés helye: Diósjenő Polgármesteri Hivatal Díszterme

N a p i r e n d

  1. 2018. évi költségvetési rendelet-tervezet elfogadása (előzetesem tárgyalja a PJÜ Bizottság)

  2. Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendelet megalkotása (előzetesem tárgyalja a PJÜ és SZOMÉ Bizottság)

  3. A polgármester 2018. évi szabadság felhasználási-ütemezési tervének jóváhagyása

  4. 2018. évi igazgatási szünet a Diósjenő Polgármesteri Hivatalban (előzetesem tárgyalja a PJÜ és a SZOMÉ Bizottság)

  5. Polgármesteri javaslat a Bizottságok átalakítására

  6. 2018. évi közmeghallgatás időpontjának meghatározása

  7. Munkamegosztási megállapodás jóváhagyása a Diósjenő Község Önkormányzata és a költségvetési intézmények között (előzetesem tárgyalja a PJÜ Bizottság)

  8. Jegyzőkönyvvezetői tiszteletdíj megállapítása (előzetesem tárgyalja a PJÜ Bizottság)

  9. Képviselő-testület 2018. év I. félévi munkatervének elfogadása

  10. Diósjenő Község Önkormányzat a 2018-2021. évi stratégiai belső ellenőrzési tervének és a 2018. évi belső ellenőrzési tervének elfogadásához (előzetesem tárgyalja a PJÜ Bizottság)

  11. 96/2003. (IX. 30.) számú KT határozat módosítása

  12. Halaszthatatlan ügyek


    Diósjenő, 2018. év február hó 23. napja

Tóth János sk.
polgármester


Új jegyzője van Diósjenőnek

Köszöntöm Diósjenő lakosait, a tisztelt olvasókat!

Nevem dr. Őszi Attila Csaba, 1966-ban születtem. Törzsgyökeres érsekvadkerti lakos vagyok, itt is élek családommal. Két gyermekem van, Bettina (1991) és Ádám (1993).

A Diósjenő Község Önkormányzat polgármestere pályázatot írt ki a jegyzői munkakör betöltésére, melyre benyújtottam pályázatomat, ami a polgármester döntése folytán számomra kedvezően zárult, így 2018. február 15. napjától Diósjenő jegyzője vagyok, előtte Mátraverebély (Szentkút) jegyzője, majd Tápiószecső aljegyzője voltam.

Jogász és gépész üzemmérnöki végzettséggel rendelkezem. 5 évet dolgoztam ügyvédi irodában, mely kiváló alapnak bizonyult ahhoz, hogy 2013-ban a közszférában helyezkedjek el.

Megtisztelő feladatnak tartom, hogy Diósjenő jegyzője, a hivatal vezetője lehetek egy olyan településen, ahol a polgármester és a jegyző céljai, elvárasai találkoznak.

Első napokon sokan köszöntöttek, de volt olyan is, aki azt mondta, hogy nem tudom mit vállaltam. Egyszer Assisi Szent Ferenc azt mondta: Előbb csináld azt, ami szükséges, utána azt, ami lehetséges, és máris azt fogod csinálni, ami lehetetlen.

Amikor elértük – és itt többes számot használok, mert én a hivatalt csak vezetem, de van a polgármester, aki irányítja és a hivatal köztisztviselői, akik segítik munkámat – a lehetetlenek látó feladatokat és azokat is eredménnyel vesszük, akkor el tudom majd mondani, hogy igen tudom, hogy mit vállaltam.

Biztos lesznek kritikusaim, ezzel semmi gond, hisz a kritika is lehet építő jellegű, formáló hatású, de ahogy Jókai Mór mondta Csak az tudja, hogy meddig mentünk, aki azt látta, hogy honnan indultunk el.

A jegyző által ellátandó feladat- és hatáskörök között nem állítok fel fontossági sorrendet. Azt vallom, hogy egy jó vezetőnek arra kell törekednie, hogy ne a beosztással járó hatalom, a beosztás folytán érje el a lakosság, az állomány támogatását, elismerését. Bizonyítania kell szinte észrevétlenül nap, mint nap, hogy példaértékűen teljesít, ért a munkájához, s közben figyelemmel van a kollégáira, segíti őket. Kellő empátiát, megértést tanúsít velük szemben. Nyitva áll előttük az ajtaja, fogadó kész, meghallgatja a véleményüket. Következetes, ugyanakkor humánus velük szemben. A folyamat eredményeként tekintélyt ér el, s ezáltal egy kölcsönösen támogató közegben folyhat a munkavégzés, a polgármester, a képviselő-testület, és nem utolsósorban a község polgárai érdekében. Ezek a számomra értékként kezelt elvek nem akadályoznak a személyiségemet jellemző határozott, következetes fellépésben.

Szeretném, ha az általam vezetett hivatal „ügyfélbarát” lenne! Tudom, hogy nem lehet egy kis településen egy elmarasztaló határozatot mosolyogva kézbesíteni vagy barátságosan adót behajtani, de amikor ügyfélbarát hivatalról beszélek, akkor arra gondolok, hogy az információáramlás a hivatal és a polgárok között jól működjön, mert egyszerűbb, ha mindenki tudja, egy-egy ügyben mire számíthat, mit kell tennie. Azt gondolom, ettől leszünk „ügyfélbarátabbak”.

A hivatal ügyintézése, adatszolgáltatása minden idők legnagyobb változásán megy keresztül, ugyanis 2018. január 1. napjától elindult az ASP (Application Service Providing) rendszer használata a hivatali ügyintézésben, az iktatásban, adatrögzítésben. Ez a változás a hivatal köztisztviselőit új és nem könnyű kihívások elé állítják, ezért fontosnak tartom, hogy az ügyfélmentes napokon a hivatali dolgozók kizárólag az ASP által elvárt feladatokra koncentráljanak. Ennek érdekében szigorúan elvárom az ügyfélmentes napok ügyfélmentessé tételét!

A polgármester munkáját segítő hivatal vezetője vagyok, így nem is lehet más az elsődleges célom, mint a polgármester eredményes munkájának segítése. A Képviselő-testület munkáját a jogszabályi keretek között támogatom, és bízok abban, hogy a Képviselő-testület szintén támogatja a jegyző és a hivatal munkáját.

Sok változást szeretnék, vannak olyanok, melyek már megvalósultak, és amik a közeljövőben megvalósulnak. Lesznek változások, mely a lakosokat, illetve a Képviselő-testület tagjait fogja érinti, de egyik változás sem lesz olyan, mely meggátolna bárkit a hatályos jogszabályaink által biztosított jogok gyakorlásában.

A változások azért lesznek, hogy a lehetetlent, mint célt elérjük!

dr. Őszi Attila Csaba
jegyző


2018-02-13


TÁJÉKOZTATÓ

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nógrád Megyei Igazgatósága Rétságon is ügyfélkapcsolati helyet hozott létre
Rétságon a polgármesteri hivatal földszintjén található irodában a nyitva tartás az alábbi:
 

Telefon: 06-35 705-236
hétfő - csütörtök: 08.30-12.00 és 13.00-15.30
péntek: 08.30-12.00


Változatlanul lehetőség van a Balassagyarmat, Rákóczi út 48. szám alatti ügyfélszolgálati irodában is az ügyek intézésre az alábbi időpontokban:

Telefon:  06-35 501-060
hétfő: 8.00-15.00
kedd: szünnap
szerda: 8.00-14.00
csütörtök: 8.00-14.00
péntek: 8.00-12.00


2018-02-13

Farsang a Mákvirág Nyugdíjasklubban

további fotók

 


2018-02-02



Tájékoztató kéményseprő-ipari szolgáltatás lakossági időpontfoglalásáról
Időpontra lehet hívni a kéményseprőket a családi házakhoz